Ana içeriğe atla

Kafası Ortaya Karışık Kadınlar

Ben kendimle ilgili bu kadar emin değilken, siz benimle ilgili nasıl bu kadar emin olabilirsiniz?

Eğitim ve öğrenim hayatıma devam ettikçe, okudukça, izledikçe, yaşadıkça ve yaş aldıkça her şeye daha bir şüpheli yaklaşır oldum. Eskiden duyduğum anda inandığım şeyleri daha iyi irdelemeye, soruşturmaya, farklı bakış açılarından görmeye çalışmaya başladım. Dogmalardan eleştirel gerçekliğe doğru bir kayma yaşadım. Böyle olunca eskiden olduğum güler yüzlü, umursamaz Pollyanna olamıyorum artık. Anneannem "Ben eski Dalya'mı istiyorum" dediği zaman, artık dönüş için çok geç olduğunu biliyorum. Yapacak bir şey yok. Sorgulamaya başlayan her insan, ensesindeki o şüphe ve huzursuzlukla yaşamayı ve bu şekilde de mutlu olmayı öğrenmeli. Ama hayata daha tahammülsüz olunduğu bir gerçek. Belki sonraki aşaması sakinliktir bu sürecin? Her şeyi kabullenmek... Şu anda her şeyi, her saçma cümleyi, inanışı ve insanı kabullenmek inanılmaz zor geliyor. Gün içinde çoğunlukla hissettiğim duygu öfke bu yüzden.

Bana bir kadın yazarın kitaplarını hediye ettiler. Saati 450 liraya flört dersleri veren bir kadınmış. Tıpkı kişisel gelişim koçluğu furyasındaki çoğu soytarı gibi geldi kendisi bana. Ön ve arka sözünden anladığım kadarıyla "kadın, sokakta hanımefendi, evde hizmetçi, mutfakta aşçı, yatakta orospu olmalı" saçmalığını süsleye püsleye "dişilik" üzerinden anlatıyor yazarımız. İkinci Duygu Asena diyorlar ona. Tıpkı NLP kitaplarından olduğu gibi bu tür ilişki kitaplarından da haz almam. Bana "şunu şöyle yapmalısın" diyen hiç kimseden ve hiçbir şeyden haz almam. Her insan ve olay kendine özgüdür. Doğru ve gerçek zamana ve mekana göre değişir. Öyleyse insanlar nasıl bu kadar emin kendilerinden ve söyledikleri şeylerden? Birkaç örnek olay ve birkaç istatistik hesap ile tüm insanlığa genelleme yapabilir miyiz gerçekten? Kısacası sağlıklı bir ilişki yürütmem, seçimlerimi sorgulamam ya da "mutlak doğru"ya yönelmem için saati 450 liradan flörtleşme dersleri veren bir kadının kitaplarını okumaya ihtiyacım yok. Düşe kalka, dizleri kanata kanata, yaşaya yaşaya öğreniriz.

Yaşanmışlıklarından ve deneyimlerinden böylesine referans alan ve bizimle öğüt üzerinden tek yönlü iletişim kurmaya çalışan değerli büyüklerimiz, bir şeyler deneyimlememizden neden böylesine korkuyorlar acaba? Onlar o deneyimleri olmasaydı, gerçekte yaşamış olacaklar mıydı? Biz yaşamak yerine birilerinin yaşamımız üzerine anlattığı hikayeleri mi dinlemeliyiz? Hayır, hayır. Düşünceler ve öfke bitmek bilmiyor. Kurtulmak istiyorum ancak mutluluğu getirecek şeyin saf inanışlar ve bazı küçük cahillikler olduğunu düşünüyorum. Geçmişteki mutlu genç kız olursam, bugün yetişmeye devam eden bu genç kadın olamam. Kaldı ki, istesem bile artık o çocuk olamam. Birçok hatam, eksiğim olduğunu bilsem ve hırçınlık etsem de bu halimi seviyorum. Kendim konusunda bencilim. Ama itiraf etmese de herkes bir miktar bencil. Ve insan doğası gereği böylesi de gerekli sanırım. Sadece beni değiştirmeye çalışmadan kabullenen ve seven insanları istiyorum etrafımda. Böylece ve ancak bu şekilde o sakinlik mertebesine, o huzura erişebilirim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yarık

Zaman zaman açılan bir yarığım var. Bir fermuar gibi. Çukur gibi.  Canlı bir fay hattı, lavdan bir girdap gibi. İnsanları kendine çekiyor.  Masumiyet, samimiyet, güler yüz. Ve eşdeğer bir ilgi, kayıtsızlık ve fütursuzluk hali. Kahkaha ve gözyaşı. Sıcak. Tüketici. Ölümcül.  Böyle zamanlarda diğer çocuklara bilyelerini gösteren bir sokak çocuğu oluyorum.  Parlak gözlerle onların bilyelerini görmek istiyorum:   Seninkiler ne renk? Şu mavi camdan olanı beğendim. Benimle oynar mısın? Evet, yaklaş ve bana elini göster. Belki hoşuma gider? Oyun oynuyorum. Flört oyunu. Kontrol edilmeyi kontrol ediyorum. Erkekleri kontrol ediyorum.  Ama bir süre.   Çünkü benden iyi oyuncular var.  Çünkü o yarık nihayetinde kapanmak zorunda . Başta masumane başlayan, tehlikeli bir oyun bu. Bu yarık açıldığında aşıklar ve düşmanlar ediniyorum. Neden sonra oyun bitiyor. Aniden bir pişmanlık hissi peyda oluyor. Çünkü karşımdaki çocuk ağlıyor. Mavi cam bilyesi ortada yok. Nerede bilmiyorum , diyorum. Ben almadım. Oy

Bir hiç olmamaya dair.

Kibir, özgüveni değil, özgüven yokluğunu işaret eder. Dolayısıyla kibirli olmayın ve kibirli olmakla övünmeyin. En önemlisi, kibirli olmakla övünen insanlardan uzak durun. Başkalarından el alan, güç devşiren, üstüne bu emanet güçle başkalarını ezen insanlar, sırtlarındaki o el çekilince bir "hiç" olduklarını hatırlayıp depresyona sürüklenirler. Kibir sıklıkla bu sert düşüşün gelişini görmeyi engeller. Dolayısıyla, güç devşireceğinize, bir hiç olmamaya özen gösterin. Gözle görünür ve kalıcı değişimler geçirmemiş, sözleri ve eylemleri tutarsız, sizde tam olarak güven hissi uyandırmayan insanlara - sevgililere, arkadaşlara "ikinci şans" vermeyin. Zamanınız değerli ve kimseye ikinci şans borcunuz yok.  Bir insan en yakınındaki beş kişinin ortalamasıdır. Dolayısıyla, o beş kişiyi çok iyi seçmelisiniz. Özgüven sorunu ya da narsistik yaralanması olan adamlar, hayatlarındaki kadının kendinden daha başarılı, daha güzel, daha eğitimli, daha zeki olmasını, daha çok para kazanm

Philophobia

Korku ve aşk arasında güçlü bir bağlantı vardı. Ve korkuyordu.  Âşık olmaktan korkuyordu, çünkü zaten aşıktı.  Dağıtmaktan korkuyordu, çünkü dağılmaktan korkuyordu. Bir uçurumdan atlayıp bin parçaya bölünmekten korkuyordu. Çünkü bunu daha önce yapmıştı. Bu yüzden uzak durmalıydı ondan.  Bir seçim yapmak istemiyordu. Aslında bir seçim yoktu, olmamalıydı. Yoksa olası bir mutsuzluğun, ya da ucundan kaçırılmış bir mutluluğun sorumluluğunu tek başına alması gerekecekti. Ama bir seçim yapmazsa vicdanı rahat olurdu. Hatta seçme hakkı elinden alındığı için öfkelenir,  mağduriyeti yüzünden onu suçlar ve kim bilir belki mutlu bile olurdu.  Evet, yetişkinliğin sorumluluğundan kaçmaya çalışıyordu. Bu yüzden sevmemeliydi onu. Deli gibi sevilmek istiyordu oysa. Ama söylemiyordu.  Söylerse gücünü kaybedeceğini biliyordu. Aciz görüneceğini. Ne olurdu sevmeseydi onu?  Artık sevilmediği için üzülürdü elbet. Ama karşılıksız bir aşkın acısı, güzel olabilecekken yitirilmiş bir aşkın acısından daha katlanıl